Dessa förbannade klimatmöten!

Jag har varit borta några dagar. När jag kom hem i går blev det 5 timmars snöplogande. Och så snöfall under natten och just nu avslutat ett tretimmarspass i traktorn. Jag har innan november 2010 tagit slut plogat mer snö än jag gjorde under 5 år före förra året. Förra året avslutades som bekant med ett klimatmöte. Vips, blev det kallt! Så kallt att en isbjörn i is som symboliskt skulle smälta under mötet aldrig smälte. Då tog dom bort den. Kylan höll i sig hela vintern, det verkar som om denna vinter också blir kall och snöig.

I år avslutar köldlobbyn med ett möte i Mexico för säkerhet skull. Det är lättare att få delegaterna med på uppvärmningståget där än det var i Köpenhamn, om man säger så.

Nu när jag just kommit in från fimbulvintern har jag lite svårt att se vad som är bra med kyla. Att det är bra för köldlobbyn förstår jag - det säger att rådande väder är en följd av den globala uppvärmningen, vilket de sagt även om vintern uteblivit. Vilken grej de har, lobbyisterna! Lite grisen Särimner - typ.

Det här var bara för att komma igång lite - jag återkommer med lite tankar kring livsmedelsproduktionen och dess producenter.

Kommentera här: