Sockenjakten

I ett underbart väder utgorde sockenjakten något av det bästa vi kan prestera socialt. 250 pers samlades tidigt i kyrkan, 180 skyttar och duktiga hundförare.

Jag har inte resultatet helt klart för mig men det verkar som om det landar runt 30 skjutna grisar. Det jag såg var välskjutet och rätt vad gäller val av djur.

Skolbarnen serverade en fantastisk lunch i församlingshemmet bestående av ärtsoppa, bredda smörgåsar, kaffe och kaka. Efter jakten var det viltparad med eldar och granris på Stensnäs där 3 jägare invigdes i den exklusiva skaran av viltsvinsskyttar.

Det här blir en tradition. Det är en perfekt "hemvändarhelg" där utflyttade kan komma hem och uppleva landet samtidigt som man kan hälsa på nära och kära. För de som vill går det säkert att sälja plats till utomstående jägare. Det viktiga för oss nu är att finputsa konceptet och kanske sätta ett stopp så att det inte förväxer till något stort och ohanterligt.

•••• Nu åker jag ut i Europa en vecka för att delta i ett spännande energiprojekt. Kommer jag åt en dator ska jag ge er löpande rapport annars kommer det en i början av nästa vecka.

Kommentera här: