Gulligt är det i alla fall

Jag hade inte tänkt engagera mig i den lilla prinsessan men det går inte att låta bli. Även här ute i mediaskuggan går det inte att värja sig. Aftonbladet har en så lång sidhänvisning nedtill som inte skådats sedan Tomas Qvicks dagar -  2,4,5,6,9,11,12,13.... ja, ni vet. Än är det mamman, än pappan, namnet eller Herman Lindqvist som säger något dumt.

Låt dom vara! Dom vill ha lugn och ro så som alla andra förstagångsföräldrar, ja kanske alla föräldrar. Kommer ihåg själv hur det var, trots att det ine var jag som födde eller föddes. Släktingar och vänner bara stod i kö för att se underverken vartefter dom anlände till den jord som är deras ett tag framöver. Vadå underverk? Det vet man inte förrän långt efter! Att bara födas är väl inget under för någon annan än föräldrarna.

Alltså, låt föräldrarna vara. Låt dom uppfostra det lilla livet, förhoppningsvis i sann, god royalistisk anda så hon får "rätt" kompisar, "rätt" värderingar "rätt" man, så hon med värdighet och respekt kan axla sitt kommande uppdrag. Vad som är "rätt" är för mig tämligen klart. Resonemanget är dock tillämpbart vilket åsikt man än har.

IGT önskar därmed lycka till!

Trevlig helg på er!

Vi har vår i luften!

Kommentarer:

1 Anonym:

Hertiginna av östergötland !!

2 Wolter:

Hertiginna av Östergötland!



Det har jag missat!



Det gillar vi här i "nästan" Östergötland!

3 TL:

Estella det är väldigt nära Estrella dvs potatschipsen. Risken är väl att det stackars barnet kommer att kallas "Chipset". Den i familjen som talar portugisiska är nog den som ställt till det eländet?

4 Wolter:

Jag skulle ju inte lägga mig i det där, sade jag.

Nu går jag i alla fall å äter chips!

5 TL:

Smakligt chips. Jag får nog hålla med Dig om att herr Fursteslickaren HL har skitit i fläkten (jag snappade upp något tabloidskriv som gick ut på att man från hovet yttrat att det nu skulle dröja innan HL skulle få tillträde till salongerna igen - Bernadotterna är ju kända för att ömt vårda sina lidna oförrätter). Vi får glädja oss över att Sverige fått god reklam över allt i världen. Tänk om vi blivit republik redan med en Riksmarschalk Persson tillika Rikskansler enligt den ytterst elaka boken om DET BLÅA BLODET.... eller TageGpunkt i stället? Huvaligen när jag betänker alternativa presidenter då blir jag glad för vår monarki!

Kommentera här: