MSM har problem

De flesta tidningar kände till domen mot Juholts sambo men valde att inte publicera. I går publicerade di.se och då hängde de flesta på, plikskyldigast. IGT hängde självklart på, trots att jag tänkt låta Juholt vara ett tag.

För mig är det självklart en viktig omständighet runt den man som aspirerar på att bli Sveriges statsminister. För mig är det obegripligt att frågan viftas bort genom att inte diskuteras i morgonsofforna och uteliven publicering i pappersvarianten av de flesta tidningar. Av kommentarer på nätet att döma är jag inte ensam om den åsikten men som vanligt råder delade meningar.
Har vi inte demoraliserats lite väl mycket om vi anser att en statsministerkandidats sambos brottslighet är OK? Den har pågått under tiden de varit tillsammans. Det har varit riktat mot arbetsgivaren, genom falskeligen upprättad korrespondens och påföljande utbetalningar. Det har varit systematiskt och i total brist på empati. Det är bara en psykopat som gör så.

Som lök på laxen har han själv inte hanterat sitt avgångsvederlag på ett korrekt sätt.

Om inte det här får konsekvenser för Juholts framtida karriär som storpolitiker lägger jag nog ner IGT. Sådant kan ett samhälle gå under av.

Kommentarer:

1 Anonym:

Det är en press skyddad verkstad omkring honom -ännu.



"Lika bra"

2 Anonym:

-Som lök på laxen har han själv inte hanterat sitt avgångsvederlag på ett korrekt sätt-



Han måste börja träna på avgång, allt för rörelsen.

/ DeklarationsNisse.no

Kommentera här: