Steve Jobs är död!

Apples grundare avled i går.

Apple går självklart vidare men för min egen del är det ett sorgebesked. Jag började mina bana med ett datakonsultföretag 1985 tillsammans med tre andra kollegor, ett år efter det att Apple lanserat Macintosh. Redan från början, i strid mot då rådande praxis, börjad vi jobba med Mac. Apples teknologi har skänkt mig mycket glädje och nytta. Han har gjort så mycket för så många. Han har förenklat datorhanteringen. Han har gjort det roligare och bättre. Ni som kan, försök att minnas hur det var i början/mitten av 80-talet, får ni se.

Själv börjar bäst-före-datum att närma sig med stormsteg. Det var inte länge sedan vi ansågs (av några) som föregångare med vårt skatt och deklarationsprogram MacSkatt, Tulldeklarationsprogram och produktionssystem för leasingbolag. Nu har jag problem att hantera min Iphone. Tiden går - kan man säga.

Frid över hans minne

Kommentera här: