Kolumn i VT

IGT lämnar moderjorden i Ukna och sprider sig till Västervik!

Ledarredaktionen förnyar sig och har tagit in skribenter från de fyra stånden, adeln, prästerna, borgarna och bönderna. Först ut är jag i dag med denna kolumn.
 
Ett kul projekt - tycker jag. Jag kommer att betrakta nutiden ur olika aspekter, såväl i stort som lokalt. Jag kan inte vara lika tydlig som här på IGT av lätt insedda skäl.
 
IGT skapas i syfte att bli ett historiskt dokument och då måste det vara tydligt annars fattar inte eftervärlden någonting.
 
En kolumn i VT är till för dagens läsare vilket gör att det kan lämnas mer utrymme för läsarens tolkning.

Kommentarer:

1 Bertil Lycke:

Gratulerar till din nya roll på Västerviks-Tidningen. Jag antar att du fortsätter med IGT (= mera frispråkig) parallellt med VT (= mer hovsam). Lycka till!

Svar: Bertil,Tack för det! Du har prickat produktprofileringen perfekt.
W
Wolter Stackelberg

2 Lars Cornell:

Har du läst om naturens gång?
http://michaelericson.wordpress.com/2012/04/
http://michaelericson.files.wordpress.com/2012/04/jc3a4rven-har-varit-framme.jpg

Svar: Lars,Det finns inte så mycket nytt under solen!
Wolter Stackelberg

Kommentera här: